Så kom den endeligt – den fulde version af mobilbanken, hvor du, med NemID ved hånden, kan betale regninger og overføre penge – fuldstændig som i netbanken. Men den nye version, som vi kalder version 3.0, har vi også udvidet med et ny funktion, som er helt unik i Danmark (men vist egt. også resten af verden :-), og noget som har været meget efterspurgt hos kunderne (bla. her på bloggen) …
Betalinger gennemføres med få klik i mobilbanken
I Nykredits mobilbank har vi nu udviklet en enkel (og dermed brugervenlig) løsninger til overførsel af penge. Nemlig til de modtagere kunden på forhånd selv har oprettet og godkendt med NemID i mitNykredit. Når kunden fremover skal overføre penge til disse konti, kan det klares det uden nøglekortet, da modtagerne allerede er sat op i mitNykredit og godkendt med NemID. Det vil spare kunden for at finde NemID nøglekortet frem, og med få klik i mobilbanken er betalingen gennemført. Dette vil faktisk gøre det nemmere at foretage de fleste betalinger, da det ofte er kendte betalere man overfører penge til/betaler til – men det ers elvfølgeligt forskelligt fra person til person, hvor stor gevinsten er :-). Hvor stor gevinst er det for dig?
Vores fokus med mobilbanken er på, hvordan kunderne kan få nemmere og bedre muligheder for at håndtere deres økonomi når de er på farten. Med den fulde betalingsmulighed (via NemID), og med den nye mulighed for mobilbetalingerne tager vi et stort skridt, og jeg er ret overbevist om, at disse enkle, sikre og brugervenlige løsninger dækker vores kunders behov og forventninger til Danmarks bedste netbank – også på mobilen. Men vi er langt fra færdige – hvad synes du er det næste vi skal udvikle?
Hent den nye app til iPhone her(Android følger senere i dag)
PS: Du kan iøvrigt stemme på os i e-handelsprisen konkurrence her, hvis du synes at vi gør det godt :-)
Danmarks bedste mobilbank?,


Log på
Om Nykredit Bloggen
11. april 2012 kl. 15:41
Super med NEM ID, men hvorfor understøtter app’en ikke multitasking på iOS?
Der er en “log ud” funktion, men hvorfor når man logges ud så snart man forlader app’en???
Håber I får fixet multitasking problemet hurtigt.
11. april 2012 kl. 15:59
Hej Peter
Tak for din kommentar. Det er en bevidst sikkerhedsmæssig foranstaltning vi har valgt, så det er ikke et “problem”, men en sikkerheds-prioritering :-)
Venlig hilsen Thomas
11. april 2012 kl. 21:37
Kan det passe at Android opdateringen ikke er kommet endnu?
11. april 2012 kl. 23:17
Stadig ikke nogen android opdatering her kl 23.16???
11. april 2012 kl. 23:47
Hej Chris og Søren
Beklager, men vi kæmper med de sidste rettelser … forventer meget stærkt at den er klar i morgen …
Venlig hilsen Thomas
12. april 2012 kl. 06:31
Jeg kunne godt tænke mig at I laver en HD-version til iPad :-)
12. april 2012 kl. 08:30
Hej Minna
Det gør vi også :-) Forvent den ankommer i løbet af maj/juni måned …
Venlig hilsen Thomas
12. april 2012 kl. 09:41
Hej
Det er meget godt med nem-id men til gengæld fejler pinkodeindlogning både på iphone og ipad.
Sjovt nok med forskellig fejlmeddelelse.
Ipad siger at indsendte data ikke er korrekte.æ
iphone: det er ikke muligt at logge på Mit Nykredit med pinkode som nemid bruger.
Det er den pinkode som virkede før opdatering.
mvh
Søren
12. april 2012 kl. 12:48
Hej Sørten
Tak for din kommentar. Den app du får ned på din Ipad er identisk med den der laves til din iPhone, så hvis du oplever forskelle som du beskriver er det ikke på grund af app’en. Der er dog en række andre ting i spil når man anvender en mobilbank; appen bruger vores IT-servere, og der kommunikeres over netværk / mobilnetværk. Vores teknikeres bedste bud er derfor, at du måske har været uheldig at have oplevet et udfald i et af de elementer som iPad-appen har skulle anvende til at hente data med.
Men den knap der hedder “Uden NemID” vil vi ændre teksten på, så det bliver mere tydeligt, at den kun kan bruges af kunder der ikke har NemID (F.eks. erhvervskunder, 15-18-årige). Håber, at det giver dig svar.
venlig hilsen Thomas
12. april 2012 kl. 14:43
Hej igen
jeg ved godt at der er den samme app. Nogen gange kan disse sære fejlmeddelelser bruges til at sætte fingeren præcisere på fejlen.
Men knappen hedder altså Log ind med “pinkode”. Og det troede jeg var indlogning på samme måde som hidtil.
Jeg forstår at det ikke er tilfældet og at jeg fremover blot logger ind med nemid
mvh
Søren
12. april 2012 kl. 19:20
hvor godt den endelig kom. jeg ser MEGET frem til at bruge det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-))))))))
12. april 2012 kl. 19:47
Ja, som Rene’s kommentar antyder, så kom Android-versionen også :-)
venlig hilsen Thomas
12. april 2012 kl. 20:28
Jeg har ventet længe på denne side, men det har været det værd.
Tak til Nykredits udviklere, godt job!
Der er selfølgelige enkelte småting, der skal slibes til, men alt i alt en særdeles vellykket app
12. april 2012 kl. 20:34
Hej Kim
Tak for din kommentar! Og tak for roserne …. skriv gerne en anmeldelse i Google Play :-)
Venlig hilsen Thomas
12. april 2012 kl. 20:56
Wow, siger jeg bare. Virkelig god app, den kan I godt være stolte af. Havde allerede givet den 5 stjerner inden opdateringen – nu har den fortjent mindst 6 :-)
12. april 2012 kl. 20:58
Vi rødmer :-) Takker og bukker baglæns ud af bloggen her … velig hilsen Thomas
12. april 2012 kl. 22:00
Jeg savner app’en til min Nokia Lumia 800 (WindowsPhone 7.5)
Håber den er på vej.
12. april 2012 kl. 22:14
Hej Mads
Der må jeg desværre skuffe lige foreløbigt … vi har pt. ikke udviklingsplaner på Windows Phone platformen … men hvem ved, måske det kommer :-)
Venlig hilsen Thomas
12. april 2012 kl. 22:35
Jeg har seriøst altid ment, at DB havde den klart bedste mobil app.
Jeres nye version er intet mindre end fantastisk! Meget brugervenlig, nye smarte features og fungerer generelt helt perfekt.
DER overgik i sq lige DB……godt gået og tak!
Kan se der er en ipad version på vej…..SUPER!
Er ikke kendt for at lade mig imponerer…..men det her er GODT!
12. april 2012 kl. 22:59
Hej Kenneth
Mange tak! Det er vi glade for at læse ! Kopier du bare teksten ind i Appstore/Google Play :-)
venlig hilsen Thomas
13. april 2012 kl. 06:12
Det er sørme noget pænt grafik, MEN jeg kan logge på og når jeg så prøver at gøre noget, fx. overføre penge, “åbne” en konto og gå ind og kigge m.m., går skærmen i sort og jeg skal starte forfra med at logge på – dette med nemid, forsøger jeg at logge på med min pin siger den, at det ikke er muligt når jeg er nem-id kunde… så er ikke imponeret – hvad skal jeg med en app jeg ikke kan bruge?
Har android…
13. april 2012 kl. 10:18
Tak for svaret. Fint med sikkerhed, men lidt mærkelig at der så er en “log ud” funktion i menuen – den er jo ligesom lidt overflødig ;-)
Men udemærket idé med at man slipper for at bruge pap-kortet når modtageren er godkendt på forhånd. Selvfølgelig lidt begrænsende, men sikkert en fornuftig afvejning af brugervenlighed og funktionalitet.
Det er dog lidt uklart hvordan man “forhåndsgodkender” modtagere – skal de oprettes i netbanken, eller er det bare alle man allerede HAR betalt til via netbank på computeren?
13. april 2012 kl. 10:21
Lille opfølgende bemærkning til sikkerheden:
DB’s app logger automatisk af efter nogle minutter, det mener jeg umiddelbart er en bedre løsning, der sikkerhedsmæssigt ikke burde gøre den store forskel.
Problemet med manglende multitasking er, at man ved f.eks. et telefonopkald er nødt til at starte forfra, hvis man f.eks. var ved at oprette en overførsel eller lignende.
13. april 2012 kl. 10:25
Og 3. opfølgning ;-)
Kan se at jeg kan styre mine faste beløbsmodtagere i netbanken på computeren. Hvilket app’en også lige fortale mig – beklager forvirringen.
Det var mig der ikke var helt opmærksom ;-)
13. april 2012 kl. 10:47
Hej Peter
Så er vi enige ifht. vores nye løsning
Jeg vil dog godt (efter lidt internt pres herinde) være lidt mere imødekommende ifht. logud/multi-applikations-muligheden, og kraftigt overveje om vi kan lade det være mere op til brugeren at vælge …. vi vil se på det til en kommende version :-)
vh Thomas
13. april 2012 kl. 13:11
Tak for en fin opdatering.
Jeg har dog problemer med at få den til at virke på min Samsung Galaxy Tab 10.1 med Android version 3.2.
Hver gang jeg logger ind (NemID) så logger den mig lige så hurtigt ud igen.
Er det noget i har hørt fra andre ?
13. april 2012 kl. 13:45
Hej Claus og Linda
Det lader til, at en lille funktion der cacher i app’en for at forbedre performance er skyld i fejlen. Vi kommer med en opdatering til app’en senere i dag.
Dog er den ikke optimeret til tablet Claus, så jeg vil ikke helt garantere for look n’ feel på din Samsung Galaxy Tab.
Thomas Clausen
Nykredit
14. april 2012 kl. 16:40
Jeg bliver bare mere og mere glad for at være skiftet til Nykredit. Virker perfekt på både HTC Sensation og Samsung Galaxy Tab 10.1 med ICS.
15. april 2012 kl. 14:06
Endelig kom løsningen, hvor man kan udføre betalinger fra Netbank via din iPad uden godkendelse på PC´eren, men jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg skal tilmelde mig tjenesten.
Jeg har den opdaterede app på min iPad. Kan du hjælpe ??
15. april 2012 kl. 14:18
Jeg har fundet ud af det !!!
15. april 2012 kl. 20:45
Hej Axel – tak for det! Lyder godt :-)
Hej Marianne – det var godt du fandt ud af det ! Nogen tips til hvordan det kan blive nemmere at finde? Hvor kiggede du først?
vh Thomas
16. april 2012 kl. 10:45
Hej Thomas
Det lyder fint hvis I kan tillade at man forbliver logget ind et stykke tid.
Det kan jo bare være en preference man indstiller og som default står til at logge ud med det samme.
16. april 2012 kl. 10:52
Et par ekstra forslag/bemærkninger:
Hvad med en mulighed for at skjule den loginoption man ikke kan bruge? (PIN kode for de fleste gætter jeg på).
Det ville også være fint at klik på “OK”, når man har indtastet password, automatisk submitter formularen. Som det er nu, skal man klikke to gange, først OK og derefter “Log på” – en lille detalje, der alligevel kan lette betjeningen en del.
Og en lille fejl:
Øverst på transaktionslisten står der hos mig “Næste uges transaktioner” – men der vises transaktioner der ligger længere ud i fremtiden. Måske overskriften skal rettes?
18. april 2012 kl. 00:03
Jeg troede det var meningen at man kunne overføre penge UDEN at bruge sit NemID papkort, sålænge man havde oprettet modtageren som fast modtager i netbanken på PC?
Men jeg har netop gennemført en overførsel via mobilbanken til en fast modtager, og blev afkrævet kode fra pap-kortet :-(
Hvordan kan det være?
En anden lille detalje, jeg oprettede overførslen her kl. 23.50 og systemet valgte selv dags dato. Efter jeg så har indtastet koden fra NemID papkortet, får jeg at vide, at overførslen ikke kan gennemføres i dag da klokken er efter 21.00
Jeg må derfor ændre datoen og lave overførslen igen, med ENDNU en NemID kode fra kortet.
Det ville være smartere om app’en ikke tillod dags dato hvis klokken var efter 21, eller at den blot informerede om at overførslen først skete kommende bankdag. I stedet for at man skal igennem hele valideringen igen ;-)
18. april 2012 kl. 09:29
Hej Peter
Tak for din kommentar – igen :-)
Men for at kunne overføre usigneret, er det ikke nok at brugere er oprettet som faste modtagere, du skal også være “mobilmodtager”. Det opretter man således
1. Log ind på mitnykredit.dk
2. Gå til Indstillinger -> Mobil -> Mobilbetaling
3. Klik ja til mobilbetaling
4. Sæt et dagsmaks i kroner
5. Klik Godkend og underskriv med NemID.
Ok?
Vi tager den med datoen videre til udviklerne :-).
venlig hilsen Thomas
18. april 2012 kl. 09:30
…. og også den gode ide, med at huske sin “adgangs-vej” (den var faktisk allerede på listen over nye ting :-)
Venlig hilsen Thomas
18. april 2012 kl. 10:19
Tak for svaret, det fremgik ikke så tydeligt at man skulle være tilmeldt mobilbetaling. Det har jeg været, men den udløber jo ret hurtigt hvis man ikke bruger den.
Melder mig til igen :-)
18. april 2012 kl. 10:24
Og, det var så åbenbart ikke det samme :-(
Det var mobilpenge jeg var blevet afmeldt, undskyld misforståelsen :-)
18. april 2012 kl. 12:57
Hej Peter
Ja, enig. Der er mange begreber i spil, det ved jeg. Mobilpenge er den funktion som gør, at kunder kan betale via SMS (alle banker er med i dette). Hvis de fx skal rejse med DSB, så kan du skrive en sms til 1415 med teksten mp 2 2, så kan du rejse to zoner fra zone 2, og pengene bliver opkrævet via din netbank i stedet for via dit mobilselskab.
Men mobilbetaling (Nykredit UNIK) er muligheden for at overføre uden at skulle underskrive med NemID.
Begge muligheder (både Mobilpenge og Mobilbetaling) ligger under Indstillinger -> Mobil.
Men vi skal nok arbejde med kommunikationen vedrørende den nye mulighed…
Venlig hilsen Thomas
19. april 2012 kl. 22:47
Hej Thomas
Det her har som sådan ikke noget med app’en at gøre for den er bare i orden, men…når det nu er blevet så nemt at overføre til sine faste modtagere uden at skulle bruge papkortet, kunne man ønske sig samme funktion i netbank. Kan det ikke lade sig gøre eller mangler der et sikkerhedslag der?
19. april 2012 kl. 22:49
Hej Søren
Tak for kommentaren. Nej, det er ikke sikkerheden som sådan, men vi tjekker lige brugen af funktionen først, for den virkede mest oplagt til mobilbrugen, da vi designede den. Men lad os se :-)
Venlig hilsen Thomas
20. april 2012 kl. 12:31
En rigtig flot app med god funktionalitet. Jeg er stødt på et par småting: “Ring til Nykredit” på forsiden når man ikke er logget ind, giver en dialogbox: Ring op +4570109000 og 2 knapper: Afbryd + Ring op. Ved tryk på Afbryd ringer den alligevel op.
Er der en “Ring til Nykredit” funktion når man er logget ind ?
En anden ting: Find Nykredit på liste, viser alle mulige pengeautomater, alfabetisk efter navn på butik eller bank hvor automaten er installeret. Listen er stort set uanvendelig hvis man ikke angiver søgekriterier, da den starter med 7-Eleven og ender et stykke nede i “A” (Andelskassen Østjylland…) uden mulighed for at vise flere resultater. Listen bør måske være helt tom, med en hjælpetekst “Skriv søgekriterie i feltet ovenfor”. Dertil skal Amagerbankens filialer måske fjernes eller omdøbes (?)
Jeg bruger iPhone 4 med iOS 5.1
mvh Bo
22. april 2012 kl. 13:44
Kan man ikke længere logge sig ind med pinkode, skal man bruge nemid på mobilen også?
Det var ellers så dejligt, for nemiden har jeg ikke med mig overalt, lige som mobilen.
mvh Marianne
22. april 2012 kl. 20:56
Hvornår bliver det muligt at bruge en iOS enhed til erhvervs betaling.
22. april 2012 kl. 22:17
Hej Bo
Tak for dine input, og ja du kan finde din Nykredit-afdeling (eller den der er tættest på), og ringe til dem. Vi tager dit gode forslag til bedre søgemuligheder med i forbedringerne af “Kontanter” (“find pengeautomat”-app’en).
Hej Marianne
Også tak til dig, men desværre nej, fremover er det kun med NemID, du som privatbruger kan logge på.
Hej Rene
Tak for dit spørgsmål, som jeg desværre ikke har noget konkret svar på, da DanID endnu ikke har meldt en officiel release ud på erhervs-udgaven af NemID.
Venlig hilsen Thomas
22. april 2012 kl. 22:37
Kan I så ikke få ændret den nuværende løsning således at man kan angive sin kode fra en iOS enhed ?
23. april 2012 kl. 11:45
Hej Rene
Måske misforstår jeg dig, men i vores nuværende løsning kan erhvervsbrugere fortsat bruge mobilbanken uden NemID. De kan bruge deres mobilkode som hidtil. Ok?
Venlig hilsen Thomas
27. april 2012 kl. 13:40
Hej,
Tak for en super app. Meget bedre end den tidligere. Jeg savner dog muligheden for at indbetale/overføre til andre end mine faste beløbsmodtagere:-(
Det ved jeg flere andre app. kan. Er det noget der kommer?
/Peter
27. april 2012 kl. 22:03
Hej Peter
Tak for din kommentar. Vi kan begge dele (som de eneste) :-) – du kan overføre uden NemID til dine kendte modtagere, men du kan også betale regninger og overføre eksternt (her skal du bruge NemID).
venlig hilsen Thomas
30. april 2012 kl. 15:37
Er appén ikke tilgængelig i æjeblikket? Jeg har prøvet at hente den flere gange de seneste dage, men uden held. Jeg har været i netbanken og tilmeldt mig mobilnetbank…
30. april 2012 kl. 22:36
Hej Lisbeth
Næh, den er oppe og køre fint. Hr du stadig problemer?
Venlig hilsen Thomas
30. april 2012 kl. 23:07
Ja når jeg finder app’en i AppStore og trykker på “gratis” så bliver der grøn men kun halv størrelse og der står” indstal..” altså som om den ef gået i hak.
30. april 2012 kl. 23:09
Hrmmmm, har du prøvet at slukke og genstarte din mobil, for det lyder ikke som noget der har med Nykredits netbank at gære, men snarere din mobil der kunne bruge en frisk start :-) venlig hilsen Thomas
30. april 2012 kl. 23:21
Har lige prøvet at slukke den. Det hjalp ikke.Min iPhone er helt ny. Kan det ha noget med det at gøre?
2. maj 2012 kl. 10:19
Super app Nykredit !!
Det irreterer mig bare at den logger af lige så snart man fx skal hente konto nr. i ens mail.
Er det ikke muligt at den logger af automatisk, efter man har været inaktiv i fx 1 minut på appen ?
2. maj 2012 kl. 10:25
Det har jeg ingen problemer med på Android. Bruger du iPhone, kan det være fordi sådan en ikke kan multitaske…tsk-tsk!
3. maj 2012 kl. 09:32
Hej Kevin (og Søren)
Tak for din kommentar og ros. Det er en sikkerheds-foranstaltning, at man bliver logget ud, men vi kigger løbende på brugervenlighed og sikkerhed og vurderer om dette kan laves lidt bedre :-)
venlig hilsen Thomas
7. maj 2012 kl. 13:00
Jeg oplever samme problemer som Lisbeth Agger beskrever i sin post fra d. 30.04. kl. 23.07 -> App’en kan ikke installeres på min ny iPhone 4s med iOS 5.1!
Installationsknappen bliver grønt, men er kun halv synligt. Trykkes knappen skifter den til blåt (igen kun halv størrelse) og til grøn igen ved næste tryk. Download af filerne samt selveste installationsprocessen starter aldrig.
Jeg har genstartet telefonen og enda gennemført en ‘Factory Reset’. Jeg har testet installationen via WiFi og via 3G, men intet hjælp.
Har ikke oplevet problemer med andre Apps. Kan I undersøge sagen og hjælpe?
7. maj 2012 kl. 20:49
Hej Markus
Jeg prøver at skrive til Apple support med dette problem. For som Thomas skrev ovenfor, så er det som app store laver ude af vores hænder. Omvendt er det påfaldende, at det kun sker med den app. Det kan dog også betyde, at der går lidt tid før jeg kan give et meningsfuldt svar. Men jeg takker på forhånd for tålmodigheden, og håber at vende retur med et godt svar snart.
Med venlig hilsen
Thomas Clausen
Nykredit
7. maj 2012 kl. 21:24
Det var da helt rart at høre…det er stadig heller ikke lykkees mig at hente appén.
7. maj 2012 kl. 22:14
Ja, nu må vi se hvad det kan bidrage med. Jeg har i hvert fald skrevet en længere beretning til Apple selvom de mener, at app store problemer skal tages via deres egen support

Altså via dette link: http://www.apple.com/support/itunes
Men lad os se om ikke min forespørgsel kan give os et kvalificeret svar.
Thomas
Nykredit.dk
7. maj 2012 kl. 23:46
Hej Thomas,
Tak for dit svar og indsats. Ovenstående reference til iTunes gav’ mig faktisk en idé og jeg fandt frem til følgende workaround:
* Start iTunes på pc’en
* Start iTunes Store
* Vælg ‘App Store’
* Vælg ‘iPhone’
* Søg efter ‘Nykredit’ via søgefeltet
* Download Nykredit App’en til PC
App’en overføres ved næste synkronisation fra PC til iPhone, installeres automatisk og er klart til brug :)
Hilsen,
Markus
8. maj 2012 kl. 10:13
Det er perfekt (som en midlertidig løsning i hvert fald). Så kan du og Lisbeth komme på mens vi venter på Apples svar. Tak fordi du delte løsningen her på bloggen.
8. maj 2012 kl. 17:12
Ja, tusind tak….det virkede:-)
11. maj 2012 kl. 10:40
Så kom der svar fra Apple. Dog et lidt kedeligt (og forventeligt) et af slagsen:
Så jeg kan kun tilskynde jer til at hive fat i Apple med problemet, for det er jo heller ikke holdbart, at skulle installere apps via PC’en :-) Beklager at jeg ikke kunne hjælpe mere.
20. maj 2012 kl. 22:14
Thomas Clausen, dejligt at du fik kringlet den med App’en. Jeg havde nøjagtigt samme problem, at appen viste kun halv grøn eller halv blå, men installationen startede ikke… Men fulgte dit råd og tog den via iTunes, og nu ligger appø’en på min iPhone og VIRKER … Tak
14. juni 2012 kl. 13:41
Jeg er ny kunde i Nykredit og har følgende udfordring:
Jeg kan ikke multitaske på min iphone uden Nykredits app forlanger at jeg skal logge ind igen når jeg vender tilbage til Nykredit app’en. Det gør desværre app’en umulig at bruge, da det er naturligt at checke et kontonummer eller girokort i en email og hoppe frem og tilbage til netbank imens man udfylder felterne. Så medmindre jeg har to telefoner, er app’en som sagt nærmest ubrugelig :(
I sparekassen (min gamle bank) er multitasking ikke et problem, så jeg er naturligvis meget skuffet over at Nykredit ikke er lige så dygtige. Et stort ØV og et endnu større håb om at I får lyst dette problem her fra.
Har I nogen planer om at løse dette problem? og hvad er tidshorisonten?
Mvh.
Casper
14. juni 2012 kl. 14:02
Nu har jeg så læst det meste af tråden og er blevet så klog at jeg ved det er VILJE og ikke EVNER i mangler i Nykredit ;)
Jeg må dog opfordre på det kraftigste til at I gør det muligt at være logget ind i x-antal inaktive minutter uden man logger af – denne lille opdatering ville tage jeres app fra to til fem stjerner på nul komma dut ;)
Mvh.
Casper
15. juni 2012 kl. 10:46
Hej Casper
Tak for din kommentar, og ja, du har ret :-) Vi arbejder på højtryk for tiden med at få en iPad version af mitNykredit klar til dig og alle de andre Nykredit kunder. Derfor har vi sat nogle andre ting på hold, men vi har helt sikkert muligheden for multitasking klar i Q3 og muligvis også før, men det kommer lidt an på hvor meget tilbageløb vi får i forlængelse af vores tests på iPad.
Venlig hilsen Thomas
15. juni 2012 kl. 11:34
Hej Thomas,
God beslutning ;) det vil jeg se frem til.
Mvh.
Casper
18. juni 2012 kl. 14:47
Hej
Hvad er status på opdatering til understøttelse af IOS6. Jeg benytter betaversionen og her virker Nykredit app’en ikke.
19. juni 2012 kl. 13:44
Hej Henrik
Du er hurtigt ude :-) Umiddelbart crasher App ikke med IOS6 i Simulator – kan du fortælle specifikt hvor fejlen opstår?
Venlig hilsen Thomas
19. juni 2012 kl. 22:01
Alt i alt synes jeg det er fedt at kunne lave enkle bank-forretninger på iPaden, men Jeg har opdaget to irriterende fejl. Når man laver en betaling efter bankens åbningstid og glemmer at rette betalingsdatoen, så kommer man helt til indtastning af nem-idé-koden før den melder fejl, og siger at det er uden for bankens åbningstid, eller ikke er en bankdag, hvis man overfører på en søndag. Altså skal man til at gå tilbage og rette datoen før man så igen kan indtaste endnu en nem-id-kode. Og øv, så kommer fejl nummer to, for mens det eneste man rettede var datoen, så har systemet fjernet x-antal cifre i overførslsbeløbet, så det nu kun er et en-cifret tal, der overføres, hvorefter man skal rette fejlen en gang til, huske datoen og så bruge endnu et nem-id-tal. Dette er sket for mig flere gange, men det kan jo ikke være meningen, at den ikke skal give besked om forkert dato så sent, og den bør slet ikke ændre beløbet når man forsøger at rette en anden fejl. Håber I vil kigge på det hurtigst muligt.
Mange hilsner
Birgitte
19. juni 2012 kl. 22:19
Hej
Jeg kam taste nemid-informationerne ind, som applikationen acceptere men så sker der ikke mere. Den bliver på forsiden.
/Henrik
20. juni 2012 kl. 13:51
Hej Henrik
Tak, det vil selvfølgeligt kigge på (måske er vores simulator ikke fuldt dækkende :-)
Hej Birgitte
Helt enig, det er en fejl, som vi er igang med at rette. desværre er den ikke så simpel at rette, så det bliver ikke på denne side af sommerferien, at den bliver rettet. men tak for dit input!
Venlig hilsen Thomas
25. juni 2012 kl. 17:50
Er jeg den eneste der oplever at skulle indtaste NemId oplysninger to gange før jeg bliver logget på? Det sker hver gang nu, men har virket første gang tidligere!
Android 2.3.4
/Søren
27. juni 2012 kl. 10:18
Hej Søren
Tak for din kommentar. Det er en fejl hos NemID, somde arbejder på at udbedre – jeg har desværre ikke fået nogen deadline lige pt. på hvornår det er løst.
venlig hilsen Thomas
3. juli 2012 kl. 13:34
Hej Thomas,
Jeg har en fed ide ;)
Hvis I kunne lave en funktion i app’en, hvor man kan scanne og betale girokort med IPhones kameraet!
Skal selvfølgelig også udvikles til at kunne scanne pdf-girokort, da mange girokort kommer via email nu om dage.
Mvh.
Casper
3. juli 2012 kl. 13:55
Hej Casper
Tak for din kommentar, og ja det er en god ide, som vi også har på listen over ting der skal udvikles.
Venlig hilsen Thomas
8. juli 2012 kl. 19:00
Hej Thomas.
Kunne i ikke lave så man kan se rådighedsbeløbet på ens saldo i mobilbanken?.
Det kan da ikke tage mange timer at lave? ;-)
9. juli 2012 kl. 20:12
Hej Nykredit,
Hvad er status på en app til iPad’en. I det seneste magasin stod der at man kunne forvente den tilgængelig i juni.
mvh
10. juli 2012 kl. 12:20
Hej Rasmus
Også en god ide, som er med på listen over kommende tiltag. tak for det.
Hej Jacob
Det er rigtigt, men den er desværre blevet forsinket, så vi først kan lancere den i oktober. Desværre, men den bliver til gengæld Danmarks bedste iPad-bank :-)
Venlig hilsen Thomas
11. juli 2012 kl. 22:49
Og nu har vi så DK’s bedste mobilbank :-)
Læs selv her: http://weblog.nykredit.dk/danm.....bilbank-2/
vh Thomas
14. juli 2012 kl. 11:30
Hej Thomas,
Har netop overført et beløb via Mobil App’en fra en af mine konti til en anden. Dette er gjort på App’en på en lørdag med bankdato mandag. Beløbene på de to konti er reguleret men det kan ikke ses nogen steder på App’en. Dvs. jeg har godt nok flyttet kr. 2.000 fra en konto til en anden, men denne flytning er ikke synlig. Men går jeg ind i min WWW netbank, så kan jeg fint se den kommende transaktion. Det må være en fejl, at man ikke kan se kommende transaktioner på APP’en.
16. juli 2012 kl. 13:42
Hej D Borggaard
Tak for din henvendelse. Der er her en lille forskel på Android og iPhone-udgaven (hvor vores Andrid-brugere nok vil mene, at det for en gangs skyld er til deres fordel :-).
Hvis man benytter den ny indstillingsside (stadig kun på Android), har man mulighed for at sætte kommende posteringer til :
1) Ingen
2) I morgen
3) Denne måned
4) Næste 14 dage
Den kommer naturligvis også til iPhone :-)
venlig hilsen Thomas
24. juli 2012 kl. 00:43
Hej!
Som visse andre oplever jeg med min Samsung Galaxy SII, at nemid dialogen slet ikke vil åbne. Den prøver at lade nogle sekunder, men ingenting sker. Jeg slukkede alle programmer og ryddede op i RAMen samt deaktiverede AVG uden effekt. Er der noget jeg har overset? Eller er appen bare meget utålmodig (timeout error)?
Vh Nino
25. juli 2012 kl. 08:12
Hej
Noget nyt om understøttelse af IOS6?
25. juli 2012 kl. 23:32
Hej Henrik – IOS 6.0 understøttes ikke fra NemID endnu, men der arbejdes på sagen ved jeg, men jeg kan desværre endnu ikke give en dato for hvornår det er klart. Men måske først når Apple officielt udgiver IOS 6.0?
Hej Nino – jeg er ikke klar over om derskulle være et specifikt problem med Samsung Galaxy SII, men måske du kan tjekke på https://www.nemid.nu/support ?
VH Thomas
7. september 2012 kl. 16:08
hej
vil bare sige jeg har haft iphone og var vild med jeres mobil apps men nu har jeg så fået mig en nokia lumia og der findes ikke en app til nykredit det synes jeg er sørgeligt er det nået der kommer i nær fremtid ???
vh
carsten
10. september 2012 kl. 11:17
Hej Carsten
Tak for din ros til vores mobilbank, den er vi glade for for. Vi har desværre ikke en mobilbank-app på vej til Nokia (da vi ikke hars et nogle brugertal der “retfærdiggør” en udvikling til denne platform). Men du kan bruge mobil.nykredit.dk og logge på via denne vej :-)
Venlig hilsen Thomas
10. september 2012 kl. 12:54
Det er ikke OK. Mener Nordea danskebank kan ha. I kunne evt ta et beløb for en apps til at dække nogle udgifter nykredit var osse lille engang og alting skal jo starte et sted
Vh
En trist kunde
10. september 2012 kl. 13:05
Hej Carsten
Beklager, men sådan er det nu og indtil vi kan se et rationale i at udvikle til platformen. Det er der desværre efter de tal vi har set. Nokia-brugerne udgør en meget lille gruppe kunder/brugerne (vel maks. 10% af Android-brugerne, som er den mindste platform, iPhone er noget større). Og som sagt, er der en velfungerende løsning på mobil.nykredit.dk til alle mobil-brugere (det er der så ingen andre banker der kan tilbyde).
venlig hilsen Thomas
28. september 2012 kl. 13:33
Er der ikke lige kommet en opdatering til Nykredit iPhone app’en?
Synes bare stadig ikke app’en kan multitaske (som andre app’s har kunnet i meget lang tid nu).
Eller tager jeg fejl mht. opdateringen?
Mvh.
Casper
28. september 2012 kl. 14:12
Hej Casper
Tak for din kommentar. Du tager ikke fejl, men vi har ikke fået denne rettelse med i app’en. der ligger en større teknisk forklaring bag, men den korte historie er at det kommer i en kommende version. Multi-tasking er etableret i Android app’en, vil blive etableret i iPad’en når den kommer og herefter i iphone-udgaven.
TAK for din tålmodighed :-)
venlig hilsen Thomas
venlig hilsen Thomas
9. oktober 2012 kl. 19:33
Hej
Kan blot tilslutte mig den undrende flok af Nykredit kunder, der typisk har skiftet fra Android- til Windows platformen, for blot at konstatere at Nykredit ikke engang er påbegyndt udviklingen af en dedikeret app. til win 7.5 – endsige truffet beslutning herom ??
Tror i ikke på at Windows platformen for alvor tager fart her i DK over efteråret ? Hvor mange Windows telefoner antager i at der kommer til at ligge under juletræet om kun 2 måneder ??
Jeg tror at det bliver RIGTIG mange og så er i bare IKKE med, når brugerne har skiftet. For man udvikler vel ikke en app. til en ny platform på et par måneder ? Synes det er SUPER ærgeligt at jeg som nybagt Lumia bruger ikke længere kan bruge min Nykredit app… :-(
Håber i følger salgtal for Windows telefoner rigtig tæt, så i ikke kommer yderligere bagud på point i forhold til mange andre pengeinstitutter, der også har en app. til windows platformen.
Mvh.
Henning
9. oktober 2012 kl. 20:06
Hej Henning
Tak for din kommentar, og jo det kan jeg love dig for at vi gør – altså følger salgstallene/brugertallene meget meget tæt, for vi vil hellere end gerne opfylde kundernes ønske, så hvis der er mange danskere der briger Windows Phone, så udvikler vi også en app til dem, men lige nu er der bare ikke så mange bruger :-(
Venlig hilsen Thomas
26. oktober 2012 kl. 14:17
Hejsa.
Lige lidt ang. WP Nokia Lumnia
Har i spurgt hvor mange af jeres kunder der har WP?
Mange små banker har lavet app til WP!
E-Boks har nu også en app til WP!
Hvornår har Nykredit tænkt sig at opgive den synes jeg arrogante holdning i forhold til WP?
Hilsen
Steen
26. oktober 2012 kl. 14:20
Hej Steen
Ja, vi har et meget præcist billede af hvor mange af kunderne der har en Windows Phone, og det er under 1%, hvilket ikke er nok til at vi udvikler en app til Windows Phone-platformen. Forskellige WP-brugere og Nokia-ansatte har her på bloggen ønsket en Nykredit-app til WP (læs ovenfor), og vores svar er stadigvæk, at vi selvfølgelig følger udviklingen meget nøje, men at der foreløbigt ikke er kunder nok til at vi udvikler en app til WP-platformen. God weekend!
venlig hilsen Thomas
4. november 2012 kl. 11:36
Hej Thomas,
at du/i vil vente med at udvikle en app til Windows Phone kan der være flere grunde til.
Men hvad med Windows 8 til PC og tilhørende Explorer 10?
Som det er nu er det kun muligt at tilgå “mit nykredit” ved at gå til skrivebordet og så vælge at se den gennem Explorer 9.
I “Store” kan jeg se at der er flere danske banker som allerede tilbyder deres kunder denne mulighed for at til gå deres bank på den nye platform.
Med venlig hilsen
Martin
6. november 2012 kl. 08:03
Hej Martin
Tak for din kommentar. Her til morgen har vi lavet en lille ændring i netabnekn. den betyder bl.a. at mitNykredit er opdateret til at håndtere Windows 8. Brugere der kalder mitNykredit via Metro-browsing og de nye tiles bliver mødt med en standard viderestilling til en ”almindelig” IE browser. Så det burde gøre det lidt nemmere at bruge mitNykredit fra Windows 8.
Venlig hilsen Thomas
23. november 2012 kl. 13:28
Hej Thomas,
Det er jo meget fint at i har styr på at under 1 % af jeres kunder benytter smartphones med operativsystemet WP7 / WP8, men…
Det ændre jo ikke ved, at den ene % (inklusiv mig selv) nok kan undre sig over, hvorfor jeres grænse for lysten til at servicere kunder på denne platform ligger højere, end banker i nogenlunde samme kaliber, Danske Bank og Nordea, og tilmed en række væsentlig mindre banker.?
Procentdelen af kunder med smartphones der kører WP7 / WP8 som operativsystem, er formentlig nogenlunde den samme hos de banker.
For noget tid siden mindes jeg i øvrigt at have læst på jeres FB side, at udviklingen af en App til WP7 / WP8 var i gang, men at i ikke kunne oplyse et tidspunkt for udgivelse.
Som jeg forstår ud fra tråden her på din Blog, har i ikke gang i udviklingen af en App til denne platform.
Kan du bekræfte det ene eller det andet?
Hilsner Ole.
23. november 2012 kl. 13:31
Hej Ole
Tak for din kommentar. Vi har fortsat ikke igansgat nogen udvikling af en mobilbank til WP. Det er rigtigt, at der fejlagtigt på et tidspunkt stod på vores facebook-side, at vi havde sat nogetigang, men det er der blevet korrigeret for på samme side ret hurtigt bagefter.
Jeg skal ikke kunne sige hvorfor andre banker har udviklet til WP :-)
Venlig hilsen Thomas
23. november 2012 kl. 14:15
Til alle jer med windows, så kan det måske trøste at Nykredits app til iPhone er komplet ubrugelig, da den stadig ikke understøtter multitadking trods det blev lovet i næste opdatering – som HAR fundet sted. Det betyder at man ikke kan skifte imellem en email eller sms med betalingsinfirmationer og app’en uden du bliver logget ud når du vender tilbage til app’en. Men hvis du har papir og blyant på dig har du en mulighed for at skrive oplysningerne ned inden du logger ind ;)
Jeg er skuftet fra Sparekassen Hobro og deres app kan sagtens multitaske.
Jeg tror desværre Nykredit har set sig varm på en ny iPad app med masser af spændende features istedet for at få basics i deres nuværende løsning til at fungere.
Jeg har været tålmodig længe nu, men Nykredit kører solo og har kun denne blog for at tilfredsstille deres eget behov for at kunne påstå de er tæt på kunderne. Prøv f.eks. at gå til toppen af denne blog og se den første kommentar…
23. november 2012 kl. 14:20
Hej Casper
Tak for din kommentar, og ja jeg må indrømme at vi ikke har udviklet multitaskingen endnu til iPhone-mobilbanken (kun på Android-mobilbanken). Den er på vej, men jeg tør ikke love hvornår (klog af skade vil nogen nok mene) – jeg beklager forsinkelsen.
venlig hilsen Thomas
23. november 2012 kl. 14:31
Hey opdager lige at jeg slet ikke har svaret på dit oprindelige oplæg endnu, men svarer må jo være “NEJ – LANGT FRA!”
Og jeg føler mig faktisk lidt bondefanget i forhold til at hele jeres koncept som bank er bundet op på at man selv skal klare det meste via nettet og så virker basics ikke hos jer, men hos min tidligere bank, som har væssentligt flere filialer. Så det er ikke nice to have, men need to have, hvis I skal leve op til jeres egen overordnede strategi… Få nu bare fingeren ud istedet for alt det snak ;)
23. november 2012 kl. 14:48
Hej Casper
Du har fuldstændigt ret, i at det er vores strategi, og at det skal udvikles. Det bliver det også, ikke hurtigt nok, indrømmet, men det er på vej. God weekend !
Venlig hilsen Thomas
23. november 2012 kl. 14:50
Tak. Og god weekend til dig Thomas.
23. november 2012 kl. 21:42
Hej Thomas,
Tak for din besvarelse.
Nej, det er selvfølgelig heller ikke dig til at svare hvorfor de har valgt det. Et gæt kunne være at de ønsker at tilbyde samme service niveau til alle kunder med smartphones ;-)
God weekend også til dig.
Hilsner Ole.
29. november 2012 kl. 21:34
Må tilslutte mig folk der efterspørger en WP applikation. Jeg kører pt. på min 3. WP mobil og har været med fra den spæde start. Når man kigger på Store virker det som om I er den eneste bank der ikke har “fået fingeren ud” for at sige det pænt ;)
Og nej, jeg gider ikke fedte rundt på en “mobil” webside. Hvis frontend alligevel er udviklet i HTML 5, hvilket jeg går ud fra når den er så ny som den er, så tager det ikke mange timer at wrappe den ind i en app og linke den op med backend – vil da næsten gå så langt som at sige at I har brugt mere tid på at argumentere for hvorfor I ikke har lavet appen endnu end det ville tage at lave den.
Nogle ting der kunne være rart i en kommende app kunne bl.a. være
Notifikationer når der er sket en transaktion på en given konto.
Notifikationer når ens konto når en bestemt beholdning (f.eks. når man har 1000 kr. tilbage, når man er tæt på sin kassekredit grænse, overtræk mv.)
Disse er halvsvære at lave gennem en webside med mindre man skal til at overdænges med sms’er eller e-mails.
30. november 2012 kl. 09:35
Hej Asbjørn
Tak for din kommentar, og idéer. Hvis det var rigtigt, at det var så hurtigt og enkelt at lave en mobilbank (som at skrive disse kommentarer), så kan jeg love dig for at vi ville lave den :-), men det er det desværre langt fra.
venlig hilsen Thomas
30. november 2012 kl. 09:38
Nu arbejder jeg til dagligt som udvikler og det ER så nemt. HVIS man bare har gjort sit forarbejde godt nok og bygge sin backend op som en række services, så er det nemt at koble en brugergrænseflade. Specielt for WP platformen, det er langt nemmere at lave apps til denne platform end til iOS og Android.
30. november 2012 kl. 09:46
Hej Asbjørn
Ok, det tager jeg videre til mine udviklere :-) Det ender da med, at du får et jobtilbud en af dagene :-)
Mere seriøst, så er vores mobil.nykredit.dk ikke udviklet i HTML5, bruger ikke NemID og har en begrænset funktionalitet. det er netop både svagheden og styrken ved den løsning – alle kan bruge den, men ikke tilde mere krævende løsninger (betale regning eks.). Så derfor vil det kræve en ny-udvikling, hvis vi skulle udvikle til WP, og dermed er WP i konkurrence med de andre mobil-platforme. Vi vælger logisk nok så at udvikle til de platforme med flest brugere først :-)
Fortsat god dag – og god weekend !
venlig hilsen Thomas
10. december 2012 kl. 13:34
Hej Har nu haft min Nokia Lumia i 2 år og har siden jeg fik den ventet på at kunne tilgå min nedbank. Det er sgu for dårligt at i ikke får fingeren ud og laver den app og som i selv brøster jer af have danmarks bedste mobilbank som er tilgængelig for os alle. Eks. MC.Donnalds har lavet en app så man kan se åbningstider på wd hvad venter i på?? jeg venter ikke ret meget længere men må istedet vælge en anden bank som lever op til normalt service niveau som jeg mener at denne app er. Få den nu lavet.
14. december 2012 kl. 07:57
Så meldte Jyske Bank sig i rækken af danske pengeinstitutter, som må ha’ vurderet at også Microsoft WindowsPhone brugere skal ind i mobil app varmen, og dermed have adgang til samme serviceniveau som Android og iOS smartphone brugere – på trods af, at sikkert under 1 % af deres kunde lige såvel som Nykredits, befinder sig på denne platform! :-)
Blot endnu et surt opstød, fra en sippet WindowsPhone bruger der ikke forstår jeres prioritering!
God weekend når du kommer så langt.
14. december 2012 kl. 09:04
Tak i lige måde :-)
Venlig hilsen Thomas
1. februar 2013 kl. 17:44
Hej.
Jeg har brugt jeres app i et stykket tid nu, og jeg har været ganske tilfreds lige indtil for nogle uger siden. Jeg har iPhone 5, og hver gang jeg logger ind med NemID, lukker appen ned med det samme. Jeg kan altså ikke bruge appen. Jeg har prøvet at genstarte telefonen, afinstallere appen og installere den igen, gendanne telefonens fabriksindstillinger og ændre adgangskode til mit nemID, men intet hjælper. Håber I har et svar på mit problem.
Hilsen Peter.
12. februar 2013 kl. 13:27
Kære alle
Til orientering har jeg skrevet med Peter på email, og hans problem er løst af sig selv nu. Hvis andre oplever lign. problemer er I meget velkomne til at tage fat i vores kundeservice på 70109000, tak
Venlig hilsen Thomas
1. marts 2013 kl. 10:24
Hej. Meget fin app, men multitasking er uundværlig når man har alle girokort og andre regninger på mail på iphone. Skal have papir og blyant med på rejsen for at huske tallene.
13. marts 2013 kl. 12:42
Hej Lars
Tak for din kommentar, og ja, vi er enige og på vej med multitasking i vores app – vi forventer at have det klart inden sommeren er over.
venlig hilsen Thomas
26. marts 2013 kl. 08:41
Hej Nykredit,
Manglende multitasking er simpelthen en ´showstopper´for brugen af jeres bank app.. Nordea kan acceptere den risiko som der måtte være forbundet med multitasking i en bank app. så har jeg svært ved at se at hvorfor Nykredit ikke kan?
Som udgangspunkt må man forudsætte at Nordea ikke ønsker at stille sine kunder ringere, sikkerhedsmæssigt, end Nykredit.
Vh. Kim
27. marts 2013 kl. 09:13
Hej Kim
Tak for din kommentar og som nævnt ovenfor så kommer der også en løsning inden sommeren, så jeg håber på lidt mere tålmodighed hos dig.
God påske!
Venlig hilsen Thomas
10. maj 2013 kl. 12:50
@Peter, Søren, Casper, Lars, Kim og alle andre som har savnet multitasking
Den seneste version af iPhone app’en kan nu multitaske. Det vil sige, at du kan skifte fokus fra én app til en anden uden at blive logget af mitNykredit. Du sætter det op under indstillinger i menuen efter log ind.